Tervezd a nyugdíjad

Ha én nyugdíjas leszek... 3.

2015. július 14. - naturevic

Gyerekszáj-sorozatunk utolsó részében a trendeken kívül eső ötletekkel és tervekkel foglalkozunk. Természetes módon a gyerekek hétköznapi (a jelenleginek megfelelő vagy homlokegyenest ellenkező) életet terveznek nyugdíjas éveikre is, ugyanakkor meg-megcsillan a fogalmazások között egy-egy meghökkentő vagy elgondolkoztató gondolatfoszlány is. Ezek akár sajátságos késztetéseiket, vagy ne adj' Isten tehetségeiket is tükrözhetik, illetve olyan családi pluszokra vagy éppen hiányosságokra mutatnak rá, ami jellemző a kicsi környezetében.

(...) az ennivalót én fogom csinálni (…) mindig én fogok vásárolni (…)” - Blanka 9 éves

shutterstock_32144815.jpg

Megpróbálom annyira nem szennyezni a környezetet (...)” - Balázs 10 éves

(...) én vigyázni fogok a családomra (...)” - Évi 11 éves

Ha én nyugdíjas leszek (…) nem fogok szuperegészséges lenni.” - Győző 9 éves

Ha én nyugdíjas leszek (…) tisztelettel bánok mindenkivel.” - Peti 9 éves

Én pozitívan gondolok a nyugdíjra.” - Tomi 10 éves

(...) öregotthonba megyek. Ott mindenkivel megbarátkozom.” - Dóri 11 éves

Ha én nyugdíjas leszek, a pénzem nagy részét a gyerekeimnek és az unokáimnak adom. Soha nem fogok velük veszekedni, mindent megveszek majd nekik, amit csak tudok. Bármikor számíthatnak majd rám, és mindig egészségesen etetem a gyerekeket.” - Lilla 10 éves

Ha én nyugdíjas leszek, ugyanúgy fogom élni az életem, mint most. (…) nagyon sok virágot fogok gondozni.” Brigi 11 éves

Ha én nyugdíjas leszek, szépen, kulturáltan, mintha fiatal lennék, úgy fogok élni. (…) Szeretni fogom az életem.” - Adri 9 éves

A pénzem néha adománynak adom. (Pl. vakvezető kutyák, árvaházak, és kutya menhelyen fogok néha segédkezni.)” - Peti 9 éves

Ha én nyugdíjas leszek, nyugodtan egy kis faluban szeretnék lakni egy faházban, aminek nagy kertje van.” - Zoli 11 éves

Az idézetekben pozitív és negatív példákat egyaránt igyekeztünk felsorakoztatni, olyan útkeresési és/vagy lázadási tervekbe bepillantást engedve ezzel, amelyekkel csak a tiszta gyermeki szív képes tükröt mutatni a felnőtteknek.

A bejegyzés trackback címe:

https://tervezdanyugdijad.blog.hu/api/trackback/id/tr857628228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása