Tervezd a nyugdíjad

Ha én nyugdíjas leszek... 2.

2015. július 03. - naturevic

Folytassuk a gyerekek gondolatainak megidézését arról, hogy mit fognak csinálni nyugdíjas éveikben! Nagyon érdekes azt látni, hogy már 9-11 éves korban milyen erőteljesen működik a szülői, nagyszülői minta – mindannyian egészen konkrét elképzelésekkel rendelkeznek a majdani mindennapokat illetően. Bizonyos szinten természetesnek veszik az életen átívelő töretlen fejlődést, de más szemszögből úgy tűnik, mintha a közbeeső évtizedektől nem várnák azt, hogy a személyiségükre, vágyaikra hatással legyenek.

A tévé központi szerepet játszik most és a jövőben is

A környezetben látott napi tevékenységek minden kis vallomásban megjelennek. Ugyanakkor gyakran érezhető az is, hogy a kis lurkó hogyan viszonyul ehhez a napi rutinhoz, illetve átérzi a felnőtt viszonyát saját életéhez. Nem ritka, hogy félnek az öregségtől.

Ha én nyugdíjas leszek, biztos sokat fogok TV-zni, és nem fogok szuper egészséges lenni. Sokat fogok a kanapén lustálkodni, de még egyelőre nem akarok nyugdíjas lenni.” Marci, 11 éves

Ha én nyugdíjas leszek, reggelenként reggeli után sétálok a városban, majd haza megyek a konyába. Ebédet csinálok. Ebéd után leülnék a TV elé és egy óráig csendes pihenőt tartok.” Márti, 8 éves

Ha én nyugdíjas leszek, beülök a fotelba és vagy TV-zek, vagy olvasok. Esténként focit fogok nézni, sokat fogok FIFÁ-zni, de nem akarok még nyugdíjas lenni.” Zoli, 10 éves

shutterstock_239817385.jpg

A ház és a kert, na meg az állatok fontos szerepet játszanak

Megnyugtató látni a kis csibészek vonzódását a természethez. Értik-érzik, hogy a kerti munka és a növényekkel-állatokkal való kapcsolat hozzá tesz a felnőttek életéhez, megnyugtatja és feltölti őket.

Ha én nyugdíjas leszek, folytatom a régi életem. Otthon lesz egy kertem és kertészeti munkát fogok végezni. Sok egészséges zöldséget és gyümölcsöt fogok ültetni.” Piroska, 9 éves

Ha én nyugdíjas leszek, fákat és gyümölcsöket ültetek, pihenek és segítek a gyerekeimnek, unokáimnak. Egészségesen étkezem, tisztelettel bánok mindenkivel.” Juli, 10 éves

Ha én nyugdíjas leszek, aktív leszek, hat unokám lesz és mindig foglalkozom velük. Pénzből sosem lesz hiány. Kertes házban fogok élni, lesz egy kutyám és nyugodt életem lesz a férjemmel. Én így képzelem.” Adél, 11 éves

A bejegyzés trackback címe:

https://tervezdanyugdijad.blog.hu/api/trackback/id/tr257592452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása